zdrowie

Czy sklep medyczny może działać online?

Sklepy internetowe cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Warto jednak pamiętać, że nie wszystko nadaje się do tego, by handlować tym za pośrednictwem internetu. Jak jest w przypadku sprzętu medycznego?

Stacjonarnie czy online?

Nie ma powodu, dla którego sklep medyczny nie mógłby działać online. Na przeszkodzie nie stoi żaden przepis prawny, więc o ile możliwe jest zapakowanie towaru, to możliwa jest także jego wysyłka do klienta. Trzeba jednak pamiętać, że sklepy stacjonarne także mają sporo zalet. Przede wszystkim umożliwiają one zobaczenie produktu jeszcze przed zakupem, a w niektórych wypadkach nawet przymierzenie go. Przez internet nie można w żaden sposób upewnić się, że wybrany towar jest tym, który rzeczywiście jest niezbędny.

Możliwość zwrotu

W przypadku zakupów online trzeba pamiętać o tym, że klienci mają prawo do zwrotu towarów. Wynika to z przepisów regulujących zawarcie umowy poza lokalem firmy. Jest to rozwiązanie, które w znacznym stopniu zwiększa bezpieczeństwo klientów sklepu. Dzięki niemu ich zakupy są:
– bezpieczne,
– pewne,
– wygodne,
– możliwe do zweryfikowania.

Jeśli zakupiony towar okaże się inny, niż wynikało to ze zdjęć lub opisu produktu, to możliwy jest jego zwrot i pełen zwrot pieniędzy. Niektóre sklepy z własnej woli umożliwiają wydłużenie czasu na zwrot towaru i w ten sposób dają więcej czasu na jego obejrzenie i podjęcie ostatecznej decyzji. Sklepy medyczne działające online, powinny przy każdym zakupie informować o możliwości zwrotu lub reklamacji zakupów.